torsdag 9 augusti 2007

De ska kokas i en gryta

Om 16 dagar kommer världens bästa friidrottare till Osaka. På hemsidan för friidrotts-VM står det att "Osaka is one of the world's great cities". Hmmm, according to whom? Jag gissar på stadens egen PR-avdelning. Jag har inte varit i Osaka men sett många bilder. Och sett till hur japanska städer ser ut så skulle jag nog inte placera den bland the world´s great. Hoppas friidrottarna gillar att svettas. Skulle gissa att det inte fläktar särskilt mycket i den där grytan till stadion.

Värmen håller alltså i sig. Jag har hittat ännu en pool som ligger lite närmre än den dyra jag skrev om förut. Men när jag kollade in den på google earth såg den helt grön och svampig ut. Och det ser ut som vi måste bo i tält på vår semester eftersom allt är fullbokat nu. Det blir ju svalt och skönt...

Inga kommentarer: