måndag 5 mars 2007

You Are Not Alone

Internationella bacillskräcksföreningens egen posterboy är i stan! Det är tydligen i Japan som King of Pop trivs allra bäst. Och här smälter han in som ost i ugnen. I landet där sexuella spin-offer ingår i den vardagliga repertoaren. Vad sägs t.ex. om gayporrmanga riktad till hemmafruar och affärer där man kan köpa använda skoluniformer för småflickor (inkl. underkläder)??? Och dessa exempel befinner sig såklart på den oskyldiga änden av skalan. Men det är förstås inget man pratar öppet om. Det är också här bacillskräcksföreningen får antas ha sin största anhängarskara. Just nu går typ ALLA omkring med munskydd. Ingen vill bli smittad, ingen vill smitta någon annan.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej, har precis upptäckt din blogg, jättekul läsning och snygga bilder. Jag ska åka till Japan för fösta gången på måndag=)

Sigge sa...

Fraxbe, ska du till Tokyo? Några tips utanför guideböckerna: stadsdelarna Shimo-Kitazawa och Daikanyama (båda nära Shibuya), backyard-yakiniku i Ebisu (följ röken), små coola affärer och mathak längs ån i Naka-Meguro. Och, en bra promenad: från Akihabara (Electric town) till Ueno (med Ameyoko-marknaden och parken). Du kommer garanterat ha det kul i Japan! No place like this place. /K

Unknown sa...

Hej! Tack så jättemycket för tipsen:) Du råkar inte ha några bra idéer på praktiska små presenter att ta med sig? Jag har så dålig fantasi att jag funderar på att köpa ett gäng svenska nubbar att ta med mig. Jag vet att det är white day någon dag efter att jag kommit fram, jag har därför inhandlat en hel del choklad som jag ska släpa med mig till en speciell person.

/Fredrik

Sigge sa...

Hej Fredrik! Svenska nubbar har vi upptäckt funkar jättebra så kör på det. Japanerna gillar även inlagd sill, men det kanske är jobbigt att släpa på. Vi har också bjudit på rökt lax med pepparrotsvisp, och oj vad det gick hem! Liknar väl sashimi med wasabi kanske. Kan även tipsa om att vissa Seveneleven i Sverige säljer små minituber med Kalles kaviar som borde funka fint. Annars gillas allt som har fint omslag och allt som är glamoröst på något sätt. Beroende på ålder och smak kan man även bränna CD-skivor med svensk musik (om man har tid och ork). Lycka till!