söndag 6 maj 2007

Hello Saferide II

I landet där säkerheten går före allt (utom möjligtvis individens anpassning till samhällets normer) har det nu hänt en läbbig berg-och-dalbaneolycka. Jag som trodde man alltid gick säker här. Till och med när man ska korsa en garageutfart så står det någon där. Och viftar. Med lasersvärdet. Varsågod och gå, just nu är det ingen bil som ska köra ut här. Det kommer kittla lite extra nästa gång jag stoppar i en 1000-yensedel i biljettautomaten till åkturen vid Tokyo Dome.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara berömma interpunktionen samt, i en bisats, säga att du fotar bättre än doktorn (och då är han ändå ok). Det som dock är den avgörande skillnaden, det som gör att jag oftare hamnar på din blog, är att (oavsett vad du har för politiska preferenser) jag slipper bli länkad till Calle Bildt. Tackar jag för.

Anonym sa...

"Fotar bättre än Doktorn..."

Verkar som man i vissa fall överträffad sig själv då! ;)

DD

Anonym sa...

Ha ha, vad överlägset bra! Got me ordentligt. OK, keep up the good work som dom säger. Men ärligt talat: Om C.B.stått för Charles Bukowski hade jag varit med. Eller Chales Baudelaire, Chuck Berry, Cate Blanchett,Carl Barks, Count Basie, Chet Baker,Claire Bloom, Christian Bale, Corinne Bohrer, Charlie Brown, ja, du fattar; men Carl Bildt....Nåväl detta försiggår på fel blogg. Fina bilder. All respekt.