tisdag 29 maj 2007

Tristesslott

Inne på den fjärde veckan med svenskbesök. Det är himlans kul. Lördag hela veckan liksom. Nu har hela besöksgänget åkt till Kyoto och det blev plötsligt vardag igen. Det kändes faktiskt som jag vunnit en tristesslott. Om man skjuter fyrverkerier varje dag i flera veckor uppskattar man inte till slut de mäktiga, färgsprakande ljusen mot natthimlen. Därför var denna lilla pausfågel till dag ett välkommet avbrott i det som varit ett fyraveckorskalas. Dagar av solnedgångar över Rainbow Bridge, ramensörplande i Shinjuku, bergochdalbaneturer vid Tokyo Dome, bröllop i Meji jingu, shoppingrundor i Ginza, Shibuya och Harajuku, yakiniku i Ebisu och klubbkvällar i Daikanyama ersattes idag av fakturering, jobbansökningar och offertunderlag. Stadsstassen byttes mot mjukisbyxor och en gammal sliten t-shirt. Vitabönor och korv till lunch. Ooooiii vad jag njöt! Nu är jag redo att dra igång kalaset igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Var nyligen i Tokyo för 7:e ggn och tror att jag hittade din blogg då. Läser den numera varje dag. Jag blir så himla nyfiken, vad gör du där, egentligen? :) /trogen läsare :)

Sigge sa...

Jag är hemlig agent.

Anonym sa...

haha!Gissar att efterfrågan på hemliga agenter är enorm, tänker på dina jobbansökningar och offertunderlag ;)

Sigge sa...

Man får ta det man får. Det är ett tufft jobb, men nån måste göra det...