tisdag 17 april 2007

Stadshusspecial

Det här lilla foto-inlägget är tillägnat mina gamla kollegor. Förra veckan besökte jag Tokyo Metropolitan Government Building (TMGB). Det har inte många likheter med vårt stadshus i Stockholm. Fast utsikten från stadshustornet i Stockholm är minst lika hänförande som den från TMGBs 45:e våning. Man ser lite längre här bara. En klar dag kan man se Mt Fuji. Men klara dagar har vi tyvärr ont om.


TMGBs innergård


Stadshustornen framifrån


Utsikt från 45:e våningen, Norra tornet


Utsikt från 45:e våningen, Norra tornet


Modell över TMGB


I TMGB har receptionisterna käcka uniformer med hattar


Stadshuskonst


En trappa ner ligger restauranger och butiker

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och tack ska du ha för en lysande blogg. Har just hittat hit och måste säga att det verkligen är ett nöje att läsa den. Jag tror att det paradoxalt nog är därför du får så pass få kommentarer. Finns inga neuroser att gegga omkring i (nu ska jag inte bli missantropisk här). Kommer att titta in ofta nu när jag hittat hit. Justa bilder