söndag 29 juli 2007

Hej Konsument i Tokyo

Senaste impulsköp: Hello Kitty-hänglås

Bästa promenad: Från Naka Meguro till Daikanyama till Ebisu

Favoritstadsdel: Åhh så många: Shimo-Kitazawa, Koenji, Daikanyama, Ebisu och delar av Harajuku på delad plats

Bästa barrundan: Ebisu - Daikanyama

Bästa bar: Tableaux Lounge bar, Daikanyama och Claska Hotels "The Lobby" i Meguro

Bästa restaurang: Finns ju några miljoner i Tokyo och jag har inte ätit på de finaste men bästa lunchställe är food courten i bottenplanet på nya Tokyo Midtown. På kvällen är det trevligt på restaurangerna i stadsdelen Ebisu.

En bra gå bort-present: Svenska nubbar och sillburk

Favoritlyxartikel: Riktigt (normalt) bröd från dyra bageriet Andersen

Favoritgalleri: De jag har varit på hittills har varit lite sådär men Design Fiesta i Harajuku är en kul byggnad om inte annat.

Tidning jag gillar: Blythe Style

Favvosajt: Metropolis

Här tar jag folk på middag: Favvo-izakayan i Hon-Atsugi

Favoritkäk (japanskt): Tonkatsu och tonfisksashimi

Favoritbutik: Junie Moon, Daikanyama

Bästa lunchställe: Bape Café, Harajuku (Rödcurry med räkor)

Favoritdjur: A Bathing Ape

Favvoskor: Mina Onitsuka Tigers

Motionerar: Jogging längs Tamagawafloden samt promenader i Tokyo

Mest överskattade affär: Tokyu Hands

Bästa fyllekäket: Avokadoburgare från Village Vanguard Diner i Shimo-Kitazawa

Bästa guideboken: Time Out Tokyo

Bästa shopping: Daikanyama, Ginza och Shibuya samt alla 100 yen-butiker

I min dvd-spelare: Eh på datorn, Veronica Mars säsong 2

Beställer i baren: Nama biiru

Användbar pryl: Nätpåsar till slasken, iPod

Ett Tokyotips: Berg-och-dal-banan vid Tokyo Dome - bästa utsikten i några sekunder!!

Inga kommentarer: