måndag 2 juli 2007

Stoppa pressarna! Tävlingen avgjord!

Jag vet att ni gått och väntat. Så även jag. Ett tag visste jag inte ens om jag skulle kunna behålla min sinnesro. Jag var sprickfylld av pirr i hela kroppen. Men nu är i alla fall tävlingen avgjord och vinnaren i Character Bento Award blev "Ame no hi mo tanoshii na! Kaeru bento". Tävlingen handlar alltså om lunchlådor där maten ska föreställa figurer av något slag. I år vann en låda med titeln "Regniga dagar är också roliga! Grodlåda." Motiveringen var att lådan har hög nyttighetsfaktor samt att man prickat mitt i prick säsongsmässigt (det är regnperiod här just nu). Nedan ser du vinnarbidraget.


Foto: Mainichi Daily News

Det här med att leka med maten är såklart inget ovanligt i The Land Of Kawaii Culture. Personligen gillar jag (inte särskilt oväntat) lunchlådorma med mat som föreställer Hello Kitty allra bäst. Nedan några exempel från den underbara sajten med allt som har med den (enligt författaren not so) gulliga kissen att göra: Hello Kitty Hell



1 kommentar:

Anonym sa...

Ville bara säga att jag skickade de här bilderna vidare till Ulla och Ove's. Ska bli kul att se hur dom möblerat om wienerschnitzeln till i höst.