tisdag 24 juli 2007

Njä, inte så synd om mig

Det pratas en massa, massa, massa om det där usla, kalla och blöta sommarvädret man verkar ha hemma i Sverige. Jag som för en stund se'n längtade efter svensk sommar. Ja, ja man kan ju ändra sig... Vi har haft regn en lång tid här i Japan också (det har varit regnperiod), men det är i alla fall varmt. Mycket varmt till och med. Och nu verkar regnperioden vara över, solen tittar idag fram med besked, och imorgon lägger jag in mig på en sån där sandstrand vid Stilla Havet i tre dagar. En sån som kallas "white, sandy beach" på turistpropagandiska. Kollade väderprognosen för resten av veckan. Den sa: sol, varmt och fuktigt Njä, inte så synd om mig längre.

Btw, här är stranden jag ska till:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Harligt!! Bara lite avundsjuk. Vi har inte ens nagot vatten har - eller jo vi har hur mycket som helst, men inget i kranen. Kan inte ens duscha, eller tvatta. Alla luktar men maste anda ga till jobbet - de har bestallt en bajamaja. Far val latsas att jag ar pa Yran....

Sigge sa...

Har läst om översvämningarna. Låter inte kul alls. Så lätt att gå från i-land till nästan u-land, det behövs bara en del vatten från himlen. Hoppas ni håller ut. Efter regn kommer solsken... eller nåt.